Normativa extraescolars

REGULACIÓ BÀSICA ACTIVITATS EXTRAESCOLARS

1.- Les activitats extraescolars són programades, gestionades i oferides per l’AFA a través de la Comissió d’extraescolars, la qual s’encarrega de fer de vincle entre les famílies i les empreses o professionals autònoms proveïdors de les activitats.

2.- Les activitats extraescolars tenen per destinataris l’alumnat de La Benaula, les famílies dels quals siguin sòcies de l’AFA, prèvia formalització de la corresponent inscripció a les activitats. També podran ser-ne destinataris l’alumnat de l’escola St. Esteve de Caldes de Malavella en les activitats de tarda i si les famílies també són sòcies de l’AFA.

3.- La contractació de les empreses i professionals autònoms proveïdors de les activitats és responsabilitat de la Junta de l’AFA a través de la Comissió d’extraescolars. La Comissió s’encarregarà de fer el seguiment de les activitats durant el curs escolar, però serà responsabilitat dels proveïdors vetllar pel bon funcionament de les activitats i comunicar immediatament a la Comissió qualsevol incidència que es produeixi.

4.- Les activitats extraescolars s’oferiran anualment d’octubre a maig. Un cop ofertes les activitats, els horaris i grups s’establiran en funció del nombre d’inscripcions, de les necessitats i de les possibilitats de l’AFA i del centre.

5.- Les places seran assignades en funció de l’ordre d’inscripció. En cas que el nombre d’inscripcions sobrepassi el màxim d’alumnes de l’activitat es considerarà la possibilitat d’obrir un nou grup. Si el nombre d’inscripcions no arriba al mínim, es consideraran les opcions de: reagrupar l’alumnat, canviar l’horari o anul·lar l’activitat.

6.- El preu de cada activitat serà establert per la Comissió d’extraescolars un cop consensuat amb les empreses proveïdores. Les famílies hauran d’efectuar el pagament de les quotes mensualment mitjançant domiciliació bancària als comptes bancaris dels proveïdors. En el cas que es notifiqui l’impagament de les quotes seran a càrrec dels proveïdors les gestions per al cobrament de les que quedin pendents de pagament. Com a AFA no es permetrà la inscripció a altres extraescolars o serveis fins que la família no hagi liquidat els seus deutes.

7.- Les renúncies voluntàries de l’alumnat a l’activitat s’han d’informar a l’AFA per escrit mitjançant correu electrònic extraescolarsafalabenaula@gmail.com abans del dia 20 del mes en curs perquè la baixa sigui efectiva el mes següent. En cas contrari, es cobrarà el mes sencer. En altres supòsits de baixa no voluntària, la Comissió avaluarà la situació cas per cas i decidirà els passos a seguir.

8.- L’AFA contractarà una assegurança d’accidents que cobreixi l’espai d’extraescolars llevat que el proveïdor de l’activitat tingui contractada una assegurança amb la mateixa finalitat. 

9.- Quan algun infant inscrit es comporti de manera que dificulti la realització de l’activitat, causi molèsties deliberadament als altres infants o al monitoratge responsable, i/o causi danys al material o mobiliari, podrà ser donat de baixa un cop la situació s’hagi posat el coneixement de la família i s’hagi tractat conjuntament entre la Comissió, la família i el monitoratge per posar-hi solució, però l’infant reiteri en el seu comportament.

Comissió d’extraescolars AFA La Benaula

Setembre 2024